Bini Hodoh Hitam Berubah Jadi Cantik & Kaya




alhamdulillah rumah tangga saya xde masalah. saje saya nk berkongsi pendapat dan sedikit cerita supaya boleh menaikkan


semangat dan kebangkitan kita sebagai istri yang selalu menjadi sasaran dlm apa jual aspek rumah tangga. 2 3 ari lepas saya ade terbaca kisah suami kawen lain sebab wifenye makin gemuk lepas bersalin.

Kesian kan pada kita geng2 mummy ni.. kita kandungkan anak diorang.. badan kita brubah tapi mereka geng2 suami xhargai kita. Sama lah sy dlu pragnantkan anak ke tiga.. dasyatnye perubahan.. 360′ berbezaaa dan berubah.. dengan hitam, kusam dan gemuk naik mendadak hampir 30kg..

memang org yg tengok sekali pandang memang xkenal saya.. sbelum prgnant xde laaa teruk sgt.. Masuk kandungan bulan ke 7, memang ni tahap kemuncak lah.. dlm gambar tu .. masa nii kat tempat keje.. jangan kata saya xpkai ap2 kt muka.. memang pakai tu foundation+bedak.. tp sebab kulit terlalu kusam.. muka tu jdi xde beza pakai bedak ke x. Masa ni memang down gila2.. malu rasa dan nk amek cuti bersalin awl.. sebab xtahan nk bedepan ngan org rmai.. bnde nii melarat smpai lepas bersalin..

teruk sgguh smpai xmau tgk cermin Tapi alhamdulillah suami saya menerima saya seadanya walaupon mulut dia laser suka gelarkan saya mcm2.. sy xkisah sbb saya tau dia hnya bergurau.. boleh dia panggel saya penjual telur itik. Walaupon suami sy trima sy seadanya.. saya tahu.. sy kene bangkit.. sampai bila sy nk hidup selekeh.. muka kusam.. gemuk.. asben sy sokong sy dari belakag..

dia suruh sy pegi spa.. katanya pegi lah spa sbelah office ddy tu.. nti siap gtau.. daddy g bayar… mcm tu laa selalu stiap minggu.. Lpas tu sy masuk keje.. cuti bsalin dah hbis.. lagi semngat untuk brubah.. tengok kwn2 smua selim melim.. sy cuba untuk brubah.. sy usaha dan sy berjaya turunkan berat badan.. Lepas tu sy mula belajar mekap.. belajar dengan youtube/ tengok mua wt live kt fb je.. xde pn hbiskan duit join clas mekap mahal2… kita kan nk mekap untuk diri sdri je bukan nk jdi mua.. hehe So sikit2 beli barang mekap.. lama2 dh pndai mekap.. walaopun xhebat mcm mua.. tp okey laaa

xnmpak pucat muka.. nampak laa jugak bermkap hehehe
Skrg asben mien selalu kata.. banyak sgguh beza sy dlu dgn skrg… ye memang banyak beza.. kalau kita jatuh/ kita down.. jangan biarkan selamanya kita down ye syg2… jom kita usaha untuk brubah.. kita bangkit.. tambah2 kalau suami jenis ” cergas kat luar, pantang tgk pompuan cntik” lagi lah kita mesti bangun dan berdiri jadi wanita hebat ‼️ Kau nk pegi… biarkan,janji kau tinggalkan aku dalam keadaan ak hebat… – maksunye kita dlm keadaan berkeyakinan, ade income sdri.. dan bergaya.. bukannye dia tinggal kita dlm keadaan gemuk, selekeh dan tiada apa2… loser sgt … Dan saya selalu kata kat asben..



“bini yang hodoh jangan terus dibuang…” sekali dia berubah dan up… haaaa tenganga.. hehehe Tenkiuuu trima saya masa hodoh buruk selekeh… berbaloiii kan hargai bni masa hdooh.. bila dia brubah dh jdi wanita bergaya.. ade income sdri sambil jaga anak kita 3 org.. dah xg keje jauh2 lagi.. alhamdulillah Dan lagi pada sang suami ‼️ kalau bini hdoh, kau jgn tinggal, kau naikkan smngat dia, bagi dio duit untuk brubah.. nanti kau jugak yg untung dan ternganga bila dia brubah.. hehehe Tp kalau bni hdoh.. kau tinggalkan.. then dia bangkit sorang2… masa tu kau gigit jari lah. telan air liur..



0 Response to "Bini Hodoh Hitam Berubah Jadi Cantik & Kaya"

Post a Comment